Met een gerust hart terugvliegen?

5 juni 2019 - Helsinki, Finland

Na de gemotiveerde keus op de heenreis om met de trein te gaan, kies ik voor de terugreis toch voor het vliegtuig. Het is vooral de tijd die de doorslag geeft.

Ik vlieg dus van Helsinki naar Amsterdam. Natuurlijk wil ik dan de CO2 uitstoot van mijn vlucht compenseren. Dat doe ik via Green Seat. Er is het nodige te lezen op het internet over deze compensatie (niet alleen over Green Seat).

Voor € 1,50 een schoon geweten en een groene stoel volgens Green Seat. Dat is niet duur toch? Ik krijg er nog een heus certificaat bij! In de bevestigingsmail staat te lezen wat er met het geld gebeurt.

Door te kiezen voor een GreenSeat steun je biogas en houtoven projecten in Afrika en een kleinschalig windproject in India. Op www.GreenSeat.nl lees je meer over deze projecten.

Green Seat Certificaat

Volgend jaar is het WCEF2020, dan is de keus om de webstream te volgen de meest CO2 veilige. Al missen we de contacten die we in Helsinki hebben opgedaan. Keuzes, keuzes, keuzes.

Maar om nog een keer Hans Bruininckx (Executive Director European Envirnment Agency) te quoten: What are we going to do radically different? If we cannot answer that questions. Nothing will change.